Ziemas periodā pieaug ne tikai bremzēšanas ceļš, bet arī krietni pieaug buksēšanas un sānslīdes risks. Braucot pa apledojušu un apsnigušu šoseju var diezgan viegli zaudēt kontroli pār Jūsu automašīnu, tādēļ ziemas riepas ir ļoti svarīgas. 

Lai samazinātu risku nokļūt šādās situācijā uz ceļa, it īpaši ārpus pilsētas, aprīkojiet savu auto ar ziemas riepām, kurām ir radzes. Tās atšķiras no mīkstā un cietā sastāva riepām ar to gumijā iestrādātajiem metāla dzelkšņiem jeb tā saucamajām radzēm, kas ieķeras sniegotajā vai apledojušajā ceļa virsmā, veidojot labāku saķeri. 

Neskatoties uz to, ka riepas ar radzēm rada lielāku troksni, nekā mīkstajās vai cietās riepas, tās piedāvās visdrošākās braukšanas iespējas ārpus pilsētas, kur ceļi netiek uzturēti tīri regulāri. Tikai 

20. gadsimta otrajā pusē sāka parādīties pirmās šāda veida riepas. Tās uzreiz ieguva popularitāti, jo piedāvāja izcilu saķeri uz apledojušiem ceļiem, bet pēc dažām desmitgadēm Eiropas valstis viena pēc otras sāka aizliegt to izmantošanu. Tika noteikts, ka vislabāk būtu aizliegt šīs riepas, kad atklāja, ka to izmantošana mitros laika apstākļos noved pie akvaplānēšanas. 

Riepas ar radzēm ir aizliegtas vairākās Eiropas valstīs 

Vairākas Eiropas valstis, tostarp Slovēnija, Čehija, Nīderlande, Portugāle, Serbija, Bosnija un Hercegovina, Bulgārija, Horvātija, Maķedonija, Melnkalne, Polija, Rumānija, Ungārija un Vācija, tagad ir aizliegušas lietot riepas ar radzēm. 

Radžotu riepu izmantošana ir pilnībā aizliegta iepriekš minētajās valstīs, bet ir tikai daļēji nelikumīga arī vairākās citās valstīs. Tām  var būt noteikts lietošanas laika ierobežojums vai tās ir ierobežotas līdz maksimālajam braukšanas ātrumam. Ir svarīgi paturēt prātā, ka autovadītāji, kuri bieži ceļo ārpus pilsētām, kur ceļi netiek regulāri uzturēti, gūs vislielāko labumu no riepām ar radzēm. 

Divu veidu riepas ar radzēm 

Rūpnīcā radžotas riepas 

Metāla dzelkšņi jau rūpnīcā tiek uzstādīti riepās. Izturība ir to galvenā priekšrocība, turklāt tās ir arī uzticamākas un kalpo ilgāk. Šo riepu izmaksas būs augstākas, un tās nevar izmantot bez radzēm. 

Radžojamas riepas 

Un otrādi, radžotajās riepās ir radžu stiprinājuma punkti, taču uz tām vēl nav radžu, kad tās ražotājs nodod tirgošanai. Ziemas riepas bez radzēm var iegūt par mazāku samaksu, taču tās ir mazāk efektīvas, nekā riepas ar radzēm.  

Kādas ir šo riepu labās un sliktās puses? 

Labās puses: 

Radžoto riepu galvenā priekšrocība ir to izcilā saķere uz slidenas vai ļoti sniegotas brauktuves. Izmantojot šāda veida riepas, Jūs varat uzlabot paātrinājumu, atvieglot bremzēšanu un izvairīties no riteņu izslīdēšanas. Protams, radžotās riepas atvieglo braukšanu skarbos apstākļos ziemas laikā. 

Sliktās puses: 

Lai gan šīs riepas šķiet pievilcīgas, ir daži apstākļi, kuros tās vairs nav tik noderīgas. Tā kā riepas nolietojas ātrāk, radžotās riepas kalpos arī mazāku laiku. Turklāt tās rada lielu troksni, kā jau tika norādīts iepriekš. 

Diemžēl radžotās riepas kaitē ceļa segumam, kas ir vēl viens iemesls, kāpēc dažās Eiropas valstīs tās ir aizliegtas. Riepas ar protektorā implantētām metāla radzēm bieži tās pazaudē. Tādējādi tās var sabojāt vējstiklu vai pat noskrāpēt krāsu aizmugurē braucošā šofera mašīnai. 

скачать dle 11.1смотреть фильмы бесплатно



Komentāri Ziemas riepas ar radzēm – plusi un mīnusi:





Имя:*
E-Mail:
Комментарий:
Введите код: *
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив