BMW atteicās no elektromobiļiem: dzinēji 100 % darbosies ar ūdeņraža vadu degvielu

BMW atteicās no elektromobiļiem: dzinēji 100 % darbosies ar ūdeņraža vadu degvielu

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-02-24

BMW pievienojas citiem automašīnu ražotājiem, papildinot to gammu ar ūdeņraža vada motoriem. Lai arī elektriskie transportlīdzekļi un hibrīdi transportlīdzekļi līdz šim ir bijuši vispopulārākā alternatīvā enerģija automobiļu rūpniecībā, ūdeņradis strauji iegūst popularitāti un tiek intensīvi uzlabots. BMW IX5 ūdeņradis pašlaik ir koncepcijas līdzeklis, kas parāda BMW inženierijas inovācijas, un testa projekts, lai atklātu, kā izskatīsies ar ūdeņradi vadīta automašīna tirgū.

BMW pievienojas vācu ražotāja ūdeņraža motoru tirgum, savienojot ar citiem lieliem automašīnu ražotājiem, kuri ir iekļāvuši ūdeņraža motorus līdztekus elektriskajām un hibrīdajām automašīnām alternatīvo motoru piegādē. Pašlaik japāņu ražotājs Toyota tiek uzskatīts par ūdeņraža degvielas elementu tehnoloģijas pionieri, tādējādi sevi nodibinot par vadītāju ar ūdeņradi darbināmu transportlīdzekļu attīstību. Šī uzņēmuma flagmanis, Toyota Mirai modelis, parāda ūdeņraža kā tīras enerģijas alternatīvu tradicionālajai fosilā kurināmajai potenciālam. Izlaists 2014. gadā, Mirai elektrības ražošanai izmanto ūdeņraža degvielas elementu un pēc produkta izlaiž tikai ūdens tvaikus.

Citi automašīnu ražotāji, ieskaitot BMW, sāk interesēties par ūdeņraža attīstību. Elektriskās automašīnas gigants Tesla arī paziņoja par plāniem atbrīvot ūdeņradi vadāmu automašīnu jau 2025. gadā. “Ūdeņradis ir mobilitātes mīklas trūkstošā daļa bez nogurdināšanas, jo ar vienu tehnoloģiju nepietiks, lai ieviestu klimatu visā pasaulē,” sacīja BMW valdes priekšsēdētājs Olivers Zipse.

Kāpēc ūdeņradis ir veiksmīga piedevas ilgtspējīgiem motoriem, ko izmanto degvielas elementos, ūdeņradis tikai pēc produktu izlaiž ūdens tvaikus, tādējādi veicinot nulles emisijas un gaisa kvalitātes uzlabošanu. Ūdeņradim ir augsts enerģijas blīvums, un tas var uzkrāt daudz enerģijas salīdzinājumā ar tā svaru, padarot to par ideālu transportlīdzekļiem, kuriem nepieciešams tālsatiksmes un smagas kravas, piemēram, komerciālie transportlīdzekļi. Turklāt ūdeņraža degvielas uzpilde ir ātra un ērta, līdzīga tradicionālā benzīna vai dīzeļdegvielas pievienošanai, kas palielina patērētāju pievilcību.

Turklāt automašīnu ražotāji atzīst nepieciešamību piedāvāt vairāk lietotāju izvēlēties zaļākus transportlīdzekļus. Priekšlikuma izstrāde ļauj patērētājiem izvēlēties risinājumus, kas visvairāk atbilst viņu dzīvesveidam un vides vērtībām. Tajā pašā laikā dažādu alternatīvu prezentācija var palielināt tirgus konkurētspēju un veicināt jauninājumus, galu galā novedot pie tehnoloģijas un infrastruktūras, kas uztur tīrāku transportu.

Īpaši svarīgi ir palielināt tirgus konkurētspēju, jo alternatīvi motoru risinājumi šobrīd paliek luksusa preces un infrastruktūra vēl nav plaši izplatīta. Jo vairāk tirgus kļūst konkurētspējīgs, jo vairāk ražotāju tiks mudināts izstrādāt pieejamākus modeļus un attīstīt infrastruktūru, kas atbalsta alternatīvu degvielas piedevu, nodrošinot patērētājiem, ka tie netiks palikuši bez atbalsta, iegādājoties ūdeņradi vadītu automašīnu.

Pašreizējā BMW testa flotilla – netrade pašlaik ir BMW paziņoja, ka viņu pašreizējā BMW IX5 ūdeņraža flotile joprojām tiek izmēģināta un vēl nav pieejama patērētājiem. Pārbaudes automašīnas var sasniegt maksimālo ātrumu 180 km/h, un tām ir 295 kW. Šīs automašīnas ir arī hibrīdi ar elektriskām uzlādes iespējām. Tie var segt attālumu vairāk nekā 500 km, līdz ir nepieciešams papildināt degvielas krājumus.

Prioritāšu noteikšanai plašākam alternatīvo motoru risinājumu spektram, automašīnu uzņēmumiem var būt galvenā loma, pārejot uz ilgtspējīgāku nākotni, kas atbilst patērētāju cerībām un veicina globālos centienus samazināt oglekļa dioksīda emisijas un atkarību no fosilā kurināmā. Nākamās desmitgades laikā pasaulei ir jāsasniedz savi ilgtspējības mērķi, lai novērstu neatgriezenisku kaitējumu klimatam. Iniciatīvas, piemēram, BMW testa flotile, parāda visas nozares ambīcijas radīt zaļāku nākotni.

Parašykite komentarą

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *