Saskaņā ar jaunākajiem datiem, ko publicējuši automašīnu ražotāji un tirgotāju biedrība (SMMT), Apvienotās Karalistes jauno automašīnu reģistrācija aprīlī pieauga par 21 mēnešu pēc kārtas un palielinājās pieticīgi par 1,0% un sasniedza 134 274 vienības. Tā rezultātā tas bija labākais aprīļa tirgū kopš 2021. gada, lai gan patēriņš joprojām bija par 16,6 % zemāks nekā pirms pandēmijas, tradicionāli nelielu mēnesi pēc marta. pārmaiņas. Turpinot tendenci visā gadā, izaugsmi veicināja auto parki, kas palielinājās par 18,5% un sasniedza 81 207 vienību. – Vairāk nekā sešas no 10 jaunām automašīnām, kas reģistrētas aprīlī. Privāto pircēju skaits samazinājās par -17,7% līdz 50 458 vienībām, un korporatīvā reģistrācija samazinājās par -16,1% līdz 2 609.
Elektrificēti transportlīdzekļi joprojām bija galvenais tirgus attīstības faktors. Hibrīdi (PHEV) palielinājās visstraujāk augošo – 22,1 % palielinājās un ir 7,8 % no tirgus, kam seko hibrīda elektrostacija (HEV) – 16,7 % un 13,1 % pieprasījuma. Aprīlis bija gaišāks mēnesis bezvada elektrisko automašīnu (BEV) reģistrācijai, galvenokārt tāpēc, ka ir pārliecinoši fiskālie stimuli uzņēmējdarbībai. Kopumā IPV absorbcija palielinājās par 10,7%, un tirgus daļa palielinājās līdz 16,9%, kas ir ievērojams pieaugums, salīdzinot ar 15,4%no pagājušā gada. Kaut arī kopējais pieprasījuma pieaugums ir pozitīvs, steidzami jārīkojas, lai mudinātu privātos pircējus atkal mainīties. Mazāk nekā viens no sešiem jaunajiem Bevs, kas nopirkts aprīlī, nonāca patērētājiem, kuru apjoms samazinājās -21,9%. Autovadītāji šodien izmanto visu laiku lielākos BEV modeļus – vairāk nekā 100 – ar jaunākajām tehnoloģijām, un ražotāji turpina izteikt pārliecinošus piedāvājumus, lai mudinātu viņus izmantot. Tomēr valdības stimulu trūkums privātiem autovadītājiem joprojām ir šķērslis, ko nevar pārvarēt tikai nozare.
Ir pierādīts, ka nodokļu atvieglojumi ļauj ātri pāriet uz BEV flotes tirgu ar līdzīgu atbalsta līmeni privātiem pircējiem un vispārējās izmaiņas tirgū, stimulējošā ekonomiskā izaugsme un ilgtspējīga un godīga pāreja tiks paātrināta. Uz laiku samazinot PVN par jauniem BEV pirkumiem, vairāk nekā ceturtdaļa miljona autovadītāju nākamajos trīs gados varētu pāriet no fosilā kurināmā uz elektrību. Līdzīgi, pēc ekspertu automašīnas piedevas maiņas uz akcīzes sliekšņa, kas no 2025. gada jāpiemēro elektriskajiem transportlīdzekļiem. Aprīlī tirgum tiks nosūtīts ziņojums, ka nulles emisijas ir nepieciešamība, nevis greznība. Ir arī jārīkojas infrastruktūrā, jo, lai nodrošinātu patērētāju uzticību, ir nepieciešama uzlādes punktu uzstādīšana visā valstī. Lai arī pagājušajā gadā tika uzstādīti vairāk uzlādes punktu nekā jebkad agrāk, uz katras 35 uzlādējamās automašīnas uz ceļa ir tikai viens standarta lādētājs – neliels uzlabojums salīdzinājumā ar 2022. gadu, kad šī attiecība bija viena par katru 36,4. Pašreizējā infrastruktūras līmenī, lai mudinātu vairāk lietotāju izmantot elektrību, ir skaidrs, ka ir jāveic pasākumi, lai paātrinātu uzlādes punkta uzstādīšanu.
Šādas darbības ir ļoti svarīgas, jo saskaņā ar pašreizējiem apstākļiem jaunākās tirgus izredzes norāda, ka BEV daļa samazinās, neskatoties uz pieaugošo kopējo automašīnu tirgu. Paredzams, ka 2024. gads Tiks reģistrēti 1,984 miljoni ASV dolāru. Jaunas automašīnas – par 4,2% vairāk nekā pagājušajā gadā un par 0,5% vairāk nekā janvārī. Tomēr šī gada BEV apjomi ir samazināti par -5,2 %, un tagad paredzamā tirgus daļa ir 19,8 %, kas ir ievērojami zemāks nekā valdības mērķis -22 %uz ražotāju uz vienu transportlīdzekļu izplūdes gāzu tirdzniecību.5 Lai gan shēmas elastība nozīmē, ka ražotāji joprojām var sasniegt valdības mērķus, ilgtermiņa panākumi ir atkarīgi no augšanas tirgus.