Līdz pat šai dienai daudzi no šiem dzinējiem darbojas nevainojami un saglabā savu reputāciju kā vieni no uzticamākajiem un izturīgākajiem dīzeļdzinējiem pēdējo 20 gadu laikā.
Kuros “Mercedes-Benz” automašīnās tika izmantots OM646 dzinējs?
OM646 dzinējs tika uzstādīts vairākos “Mercedes-Benz” modeļos no 2002. līdz 2010. gadam. Zemāk redzams pilns saraksts pēc dzinēja versijas:
OM646 DE22 LA
- CL203 CLC220 CDI (2008 – 2010)
- W211 E-Class E220 CDI (2002 – 2006)
- W203 C-Class C220 CDI (2003 – 2007)
- W639 Vito 115 CDI, 2.2 CDI (2003 – 2010)
- C209 CLK220 CDI (2005 – 2010)
- W906 Sprinter 209/516 CDI (2006 – 2009)
OM646 DE22 LA R
- W203 C-Class C200 CDI (2003 – 2007)
- W211 E-Class E200 CDI (2003 – 2006)
- W639 Vito 111 CDI, 2.0 CDI, 111 CDI (2003 – 2010)
- CL203 CLC200 CDI (2008 – 2010)
OM646 DE 22 LA EVO
- W211 E-Class E220 CDI (2006 – 2009)
- W204 C-Class C220 CDI (2007 – 2009)
OM646 DE 22 LA EVO R
- W204 C-Class C200 CDI (2007 – 2009)
- W211 E-Class E200 CDI (2006 – 2009)
Biežākās OM646 dīzeļdzinēja problēmas
Ogles uzkrāšanās ieplūdes kolektorā
OM646 dzinējos laika gaitā ieplūdes kolektorā var uzkrāties kvēpi un netīrumi, kas samazina dzinēja efektivitāti un jaudu. Regulāra tīrīšana var palīdzēt novērst šo problēmu.
Kartera ventilācijas sistēmas bojājumi
- Ventilācijas sistēma var aizsērēt vai tikt bojāta, kas noved pie eļļas noplūdēm ap ventilācijas moduli.
- Laika gaitā membrāna sistēmā var nolietoties, kas veicina netīrumu uzkrāšanos dzinējā.
Inžektoru problēmas un “CDI melnā nāve”
- Degvielas iesmidzinātāju vara blīves ar laiku nolietojas, kas var izraisīt nesadedzinātas degvielas noplūdi un kvēpu uzkrāšanos ap inžektoru sēdvietām.
- Šis defekts tiek saukts par “CDI melno nāvi”, jo tas ne tikai slikti izskatās, bet arī iestrēdzina inžektorus, padarot to nomaiņu ļoti sarežģītu.
Eļļas atšķaidīšana un DPF reģenerācija
- Aizsērējis daļiņu filtrs (DPF) var izraisīt eļļas atšķaidīšanos, kas samazina tās efektivitāti un var radīt priekšlaicīgu dzinēja nolietošanos.
- Svarīgi neizmantot automašīnu ar tukšu degvielas bāku, jo tas var traucēt DPF reģenerāciju.
Turbokompresora problēmas
OM646 bija pirmais “Mercedes” dīzeļdzinējs ar turbokompresoru, ko darboja elektroniska vadība.
- Līdz 2006. gada vidum šie dzinēji tika aprīkoti ar Garrett GTA18V turbokompresoru,
- Pēc 2006. gada tas tika aizstāts ar BorgWarner KKK turbokompresoru.
Nav zināmas biežas šo turbokompresoru problēmas – pareizi kopti dzinēji ar OEM turbīnu var kalpot līdz pat 320 000 km un vairāk.
Degvielas iesmidzināšanas sistēmas problēmas
Gan agrīnie Bosch, gan vēlākie Delphi inžektori parasti ir uzticami un reti sabojājas.
Tomēr pie lieliem nobraukumiem var sākties:
- Noplūdes,
- Tukšgaitas darbības svārstības,
- Raustīšanās uzsākot braukšanu.
Ja rodas šie simptomi, iesmidzinātāji jāpārbauda un, iespējams, jāmaina.
Sadales ķēdes nodilums un nomaiņa
OM646 dzinējam ir:
✔ Divi sadales vārpstas
✔ 16 vārsti
✔ Divu rindu ķēde, kas ir izturīgāka par lielāku 6 cilindru OM642 ķēdi
- Sadales ķēde ir izturīga un mazāk izstiepjas nekā citos Mercedes dīzeļdzinējos.
- Ja sasniegts augsts nobraukums un ķēde jāmaina – tā ir viegli pieejama, un nomaiņa nav dārga.
Secinājums
OM646 joprojām ir viens no uzticamākajiem un ekonomiskākajiem “Mercedes-Benz” dīzeļdzinējiem. Ja tas tiek regulāri apkopots, lielākās problēmas var novērst savlaicīgi.
Galvenās lietas, kam pievērst uzmanību:
✅ Laicīga DPF un kartera ventilācijas tīrīšana
✅ Inžektoru un blīvju pārbaude
✅ Regulāras eļļas maiņas, lai novērstu tās atšķaidīšanos
Ja tiek ievērota pareiza apkope, OM646 var kalpot vairāk nekā 500 000 km!